Skuldersmerter

Ondt din skulder?  Smerter fortil i skulderen når nu løfter armen?  Ondt og kan ikke løfte armen ud til siden?  Ondt i skulderen når du kaster en bold eller svømmer?  Smerter i skulder og albue når du arbejder ved computer?  Fysioterapeuterne i Rødovre Centrums Fysioterapi har mange kurser og har bred erfaring indenfor skulderproblematikker, både i idrætssammenhæng og specifikke behandlingsteknikker. Vi har derfor stor ekspertise og gode resultater problemer i forhold til skulderproblemer. Samtlige fysioterapeuter har kurser inden for Muskelskeletal Fysioterapi (Manuel Terapi), Mc. Kenzie og  Mulligan Koncept.    Årsager til problemet  Nogle oplever smerter i skulderen i forbindelse med styrketræning, svømning, boldspil eller ved computerarbejde.

Skulderleddet er et led med mulighed for meget bevægelse.

En god funktion af skulderen er helt afhængig af velfungerende muskulatur og væv omkring leddet. Smerter fra

skulderleddet kan også skyldes forkalkning og knogleforandringer, som derved giver nedsat plads i leddet. Efter

operation eller knoglebrud af overarmsknoglen, skulderbladet eller kravebenet vil muskelbalance og

bevægelighed være påvirket. Nedsat bevægelighed og smerter kan derved opstå.

I langt de fleste tilfælde vil ovenstående problematikker effektivt kunne behandles og trænes hos

fysioterapeuten.

Forløb Hos os er det vigtigt med en gensidig dialog, mellem fysioterapeut og patient. Vi foretager en grundig og fyldestgørende undersøgelse af din skulderproblematik, således at vi efterfølgende kan udarbejde og tilpasse en individuel behandlingsplan. Vi vil løbende justere din genoptræning.  Antallet af konsultationer er afhængig af problemet og den indsats som der bliver ydet, ved eventuel hjemmetræning. Vi sørger altid for at give vores patienter grundig gennemgang af specifikke øvelser, der kan bruges til hjemmetræning, og som er fordelagtige for den enkelte patient. Tidsbestilling Ønsker du en behandling, kan du kontakte os via telefon: 36 70 31 36 eller  mail.   Såfremt du har andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os  vores mail. Vi har overenskomst med sygesikringen, så hvis du har en henvisning fra læge eller speciallæge, kan du få tilskud derfra.