Smerter i foden - specialdesignet indlægssåler

Har du ondt i foden? Eller smerter i hæle eller achillesenen? På klinikken kan du få støbt og tilrettet specialdesignet indlægssåler lige efter dine behov. Sålerne fra Formthotics kan hjælpe dig, der har: • Trætte/ømme fødder under længere tids stående og/eller gående arbejde • Smerter i fod/ankel i forbindelse med vægtbærende aktiviteter i dagligdagen eller   under sportsudøvelse • Gigt i fod/ankel • Gigt i knæ og hofter • Platfodet fødder og/eller nedsunken forfod • Træthed/ømhed over lænden i forbindelse med længere tids stående og/eller    gående arbejde • Achillessene smerter • Springer Knæ / Jumpers Knee • Løber Knæ / Runners Knee • Hælsmerter • Hælspore / Fasciitis plantaris • Skinnebensbetændelse / Shin Splints

Såler fra Formthotics Medical System

Vi anvender såler fra Formthotics Medical System, som efter vores vurdering, er de bedste såler på markedet. Flere forskningsstudier har også vurderet mærket til at være et af de bedste i verden. Sålerne fra Fromthotics er dynamiske. Det vil sige, at de fungerer som en dynamisk enhed med din fod. Sålerne tillader, at foden kan bevæge sig korrigeret, og derved opnår foden optimal muskelaktivitet. Således bliver fodens muskulatur ikke inaktiv og slap. Det betyder reelt set, at hvert skridt med sålerne bliver træning af fodens muskulatur. Sålerne kommer i flere forskellige udgaver, som tager højde for hvilken belastning sålen udsættes for (fx. sport eller meget stående arbejde) samt hvilke sko sålen skal anvendes i. Kunden skal derfor medbringe de sko, som han/hun primært anvender til sport eller i dagligdagen, da sålerne bliver støbt færdige i skoen. Sålerne kan sagtens flyttes fra sko til sko. Så du behøver, som udgangspunkt, ikke at have flere sæt såler.

Praktisk information

I klinikken er det Karen Dahl-Pedersen, Anders Bendixen, Søren Henriksen, Glyn Cullen og Annelise Haugegaard, der står for støbning af indlægssålerne. Du kan se nærmere omkring priser ved at klikke her. OBS! Formthotics Medical System skal ikke forveksles med Formthotics Sport produkterne, som man finder i sportsforretningerne. Formthotics Medical System er en medicinsk produktrække af sålerne, som er udviklet til sundhedsprofessionelle. Denne produktrække giver et utal af muligheder for at tilrette sålen præcis til dig. Læs mere om fordelene ved sålerne fra Formthotics ved at klikke her Rødovre Centrums Fysioterapi